Jak filtrować ruch spam google analitycs
Skąd wpis? Z życia wzięty 🙂 zauważyłem znaczny przypływ ruchu na stronie przy okazji ostatnich wyborów w USA.
Okazało się, że to SPAM a widać to już na pierwszy rzut oka:
Ten wpis poświęcony jest usunięciu z widoku waszych statystyk Google Analitycs niechcianego spamu.
Najprostsze i chyba jedyne rozwiązanie to założenie odpowiedniego filtru. Przy czym ważne jest i nie należy o tym zapominać aby zawsze zostawić sobie jeden widok danych nie modyfikowany. Bez żadnych filtrów.
Zaczynamy od wejścia w ustawienia, w tym celu wybieramy w dolnym lewym rogu ADMINISTRACJA.
Zakładanie filtra danych – google analitycs
Następnie WIDOK i tworzymy nowy, jeśli nie mieliśmy już odpowiedniego widoku z danymi przefiltrowanymi.
Czas na utworzenie filtra. Klikamy DODAJ FILTR.
Zaczynamy od nazwania go, następnie wybieramy filtr niestandardowy. W naszym przypadku chcemy się pozbyć SPAMu w postaci języka – na pierwszym zrzucie ekranu widzieliśmy ruch w wysokości ponad 2000 sesji w polu język odbiorców naszej strony.
Wybieramy zatem w polu filtra „Ustawienie języka”.
Wzór to: \s[^s]*\s|.{15,}|\.|,
Żeby się nie pomylić proponuję skopiować powyższy kod i wkleić go w odpowiednie pole.
Zapisujemy gotowy filtr.
Od tej pory niechciany ruch w statystykach naszego Google Analitycsa już się nie pojawi, dotyczy to tylko języka odbiorców. Warto jednak zwrócić uwagę, że zastosowany filtr działa dopiero od momentu wprowadzenia go.
Co z historycznymi danymi? Tu trzeba zastosować segment danych.
Zakładanie nowego segmentu – filtrowanie danych historycznych
Przechodzimy z powrotem do ekranu odbiorców. Klikamy dodaj segment.
Proponuję nazwać go dla spójności tak jak widok filtrowany. Następnie podobnie jak przy tworzeniu filtra danych wklejamy ten sam kod w polu język.
Z menu rozwijalnego wybieramy „nie pasuje do wyrażenia regularnego” – chcemy wyświetlić cały ruch poza SPAMEM.
Zapisujemy i gotowe.
Gotowy segment musimy wybrać z rozwijalnego menu. Efektem czego z historycznych danych znika nam niechciany ruch.