Google Trends – czego szukają internauci?
Czasami przydaje się możliwość zbadania tego jak pod wpływem jakiegoś wydarzenia zmieniają się trendy wśród internautów. Np. pod wpływem zatopienia tankowca czy w Googlach zwiększyła się liczba wyszukań związanych z nazwą Twojego koncernu?
Sam miałem ostatnio taką sytuację. Doszło do pewnego incydentu, po którym w wielu internetowych portalach powstały wzmianki informujące o nim. Z ciekawości włączyłem Google Trends i rzeczywiście liczba wyszukiwań związanych z nazwą firmy i daną miejscowością znacznie się powiększyła. Jest to kolejna okazja do zareagowania i odpowiedniego ustawienia słów kluczowych w AdWords, żeby wykorzystać falę zapytań internautów, jakiej możemy się spodziewać. Przydane narzędzie, które pozwoli nam rozszerzyć naszą wiedzę jaką mamy dzięki Google Analytics i analizom ruchu na naszej stronie. Dowiemy się ile ogólnie powstaje zapytań danego typu i oszacujemy jaki kawałek tortu przypada naszej firmie.
Wypróbuj Google Trends: