E-maile, przypomnienia o niedokończonych zakupach, maile z okazji urodzin… Dziś każda interakcja z nami subskrybentami jest także okazją do budowania lepszej relacji, personalizowanego dialogu. Tym razem o tym co możemy zrobić, żeby czerpać jak najwięcej z tego „związku”.
To czas konsumentów. To oni mają kontrolę nad wszystkim, czy chcą kupić Twój produkt, czy spróbować Twojej usługi, czy może umówić się na spotkanie z Tobą. Oni chcą być wysłuchani, a nas marketingowców zadaniem jest ich wysłuchać! W dzisiejszym świecie nieustających komunikatów, szumu informacyjnego, przyciągnięcie uwagi klienta zależy w OGROMNEJ mierze od naszej umiejętności budowania relacji z nim. Między innymi poprzez śledzenie ich zachowań. Na szczęście istnieją narzędzia automatyzacji marketingu, które pomagają nam budowaniu tych relacji.
Ale co to jest ta automatyzacja działań marketingowych? Jednym z najczęściej wyszukiwanych zapytań obecnie jest właśnie „marketing automation”, bardzo często wiązane jest z automatyzacją emaili, targetowaniem ich i mailami transakcyjnymi. Mylące? Właściwie wszystkie te obszary zbudowane są według tej samej zasady: użycia technologii automatyzacji do uproszczenia i przyśpieszenia różnych marketingowych procesów. Różnica polega na wybraniu działania do którego aktualnie używacie automatyzacji marketingowej. – kampania mailingowe, automatyczne potwierdzenia po złożeniu zamówienia, czy kampanie które wiążą się ze specjalnym zachowaniem klienta.
Personalizowane maile, które są odpowiedzią na określone wcześniej działanie konsumenta to proste narzędzie, które dostarcza nam wyniki praktycznie natychmiast. W porównaniu do standardowej wysyłki mailowej ich otwieralność jest znacznie większa i wynosi ok 40 %! Dzieje się tak dlatego, ponieważ ich treść ma dużą wartość dla klienta i związana jest z bezpośrednią akcją jakiej on dokonał, np zapisał się przed chwilą do naszej bazy newsletterowej, złożył zamówienie, dodał przedmioty do koszyka, ale samego zamówienia nie złożył…
Pozostawienie naszych klientów, obecnych lub potencjalnych, bez takiej wiadomości to strata na którą nie możemy sobie pozwolić! Szczególnie, że oni tego oczekują, na podstawie swoich wcześniejszych doświadczeń i najlepszych praktyk.
Życzenia urodzinowe, maile na powitanie to tylko dwa z mnóstwa przykładów jakie możemy zastosować, żeby nasi konsumenci czuli się ważni i dalej się angażowali w naszą ofertę, stronę www.
Co nie mniej ważne zaoszczędzicie mnóstwa czasu i środków poprzez automatyzację tego typu działań. Żyjemy w czasach, w których klienci dokonują wyboru pomiędzy firmami na podstawie ich własnych unikalnych doświadczeń, dlatego niezmiernie ważnym jest aby wyróżnić się spośród tłumu przeciętnej jakości produktów i usług czymś wyjątkowym wyłącznie dla nich.
Recommended Posts