Online (SEM, AdWords)

Wyszukiwarka Google – tania reklama dla każdego

Mały biznes staje się wielki!

Oferta jaką otrzymujemy dzięki marketingowi online poniekąd zrównuje szanse dużych graczy z lokalnymi przedsiębiorcami. Oczywiście milionowy budżet nie może się równać z 500 zł jakie chcesz przeznaczyć na kampanię Twojego produktu lub usługi. Ale… Google AdWords i jego oferta o której jest mowa poniżej wyrównuje szanse na przyciągnięcie klientów właśnie do Ciebie a nie do międzynarodowej korporacji. Wiele działań możesz zrobić sam płacąc jedynie swoim czasem. Optymalizacja strony www, przygotowanie odpowiednich atrakcyjnych treści, odpowiedź na potrzeby lokalnej społeczności (może to być serwis rowerowy, cukiernia, sklep z wędlinami ze sprawdzonego źródła). Jak przeczytasz poniżej nie tylko budżet ma znaczenie. Odpowiednie strona www która odpowiada na pytania szukających odpowiedzi wygra mimo mniejszego kosztu za kliknięcie.

Online marketing, a w tym przypadku Google AdWords to narzędzie dla każdego niezależnie od wielkości działalności. To tani sposób na przyciągnięcie potencjalnych klientów do Twojej witryny internetowej, znalezienie Cię w mapach, czy wykonanie telefonu.

AdWords

Prowadzenie własnej firmy to praca na 2 etaty. Zdajemy sobie sprawę jak wiele czasu i wysiłku to wymaga, dlatego chcemy zdjąć z Twoich barków troski o działania reklamowe w sieci. W Marketing Solutions wierzymy, że każdy powinien zajmować się tym co robi najlepiej, dlatego Ty prowadź swój biznes, a my zajmiemy się marketingiem. Prowadzenie pojedynczej kampanii AdWords to co najmniej godzina tygodniowo (sprawdzenie skuteczności słów kluczowych, korekty). A gdzie analiza ruchu na stronie, blog, social media. Gdybyś sam miał się tym zajmować nie starczyłoby Ci czasu na nic innego.

Co jeśli reklamujesz więcej niż jeden produkt lub usługę? Godzinę tygodniowo wystarczy pomnożyć przez liczbę kampanii. Nie wspominamy tu o czasie potrzebnym na optymalizację, wyciąganie wniosków itd.

Jeśli chcesz poprowadzimy dla Ciebie działania marketingowe w sieci wyszukiwania. Google to najpopularniejsza w Polsce wyszukiwarka, szkoda więc byłoby nie dotrzeć do jej użytkowników.

Sieć wyszukiwania Google

Jedną z możliwości jakie daje nam AdWords jest sieć wyszukiwania, strona startowa dla większości z nas – google.com
Dzięki reklamie w wyszukiwarce możemy dotrzeć do osób, które aktualnie szukają usług lub produktów dokładnie takich jak Twoje. Możemy określić zasięg terytorialny, np. reklama ma się wyświetlać tylko mieszkańcom Olsztyna i język – wyświetlamy reklamy na terenie Gdańska osobom angielskojęzycznym, gdy chcemy dotrzeć do turystów i podpowiedzieć im gdzie powinni zjeść lub co zobaczyć. Z zaawansowanych ustawień wybierzemy godziny i dni tygodnia w których będziemy chcieli się reklamować. Wszystko to w oparciu o wybrany przez nas budżet, może to być nawet 15 zł dziennie! Najlepsze na koniec, zapłacimy tylko jeśli ktoś kliknie naszą reklamę i przejdzie do wybranej strony docelowej. Nie musimy się też obawiać konkurencji, która mogłaby nam na złość klikać nasze linki, algorytm Google wykluczy „podejrzane” kliknięcia.

Klucz to słowa, odpowiednie słowa kluczowe

Słowa kluczowe to podstawa, od której zaczynamy pracę z AdWords, powinny one być dopasowane do oferty Twojej firmy. Przede wszystkim powinny składać się z dwóch trzech wyrazów, co zwiększa szanse na powiązanie z zapytaniem klienta. W Marketing Solutions mamy tą przewagę, że nie tworzyliśmy Twojej firmy od podstaw, możemy zatem spojrzeć niejako z boku – jako klient, zastanowić się czego on by szukał w związku z Twoją działalnością. W AdWords mamy również coś co nazywa się wykluczającymi słowami kluczowymi. Konieczne jest ich uwzględnienie aby odpowiednio przygotować reklamę. Np. jeśli Twoja firma sprzedaje wyłącznie produkty z segmentu premium wykluczymy słowo „tanie, rabat, przecena”. Warto również korzystać z narzędzia „propozycji słów kluczowych”, które pomaga szukać nowych wyrażeń kojarzących się z Twoim produktem lub usługą jak i wyrażeń wykluczających.

Sieć reklamowa Google

Kolejną formą reklamy AdWords to sieć reklamowa, to dzięki niej docieramy do najpopularniejszych stron www jakie znajdują się w sieci, daje nam to ponad miliona witryn! Jednak mądrzejszym rozwiązaniem będzie segmentacja i dokładna selekcja z jakim przekazem i do jakiej grupy docelowej chcemy dotrzeć. Możemy korzystać z reklamy graficznej, bądź wideo. Wszystko w oparciu o nasze preferencje, słowa kluczowe i budżet jakim dysponujemy, to może być nawet 20 zł dziennie! A dotrzeć możemy do bardzo dobrze wyselekcjonowanej grupy osób. Gdzie mogą pojawić nasze reklamy? Strony www, aplikacje na smartfony, filmy wideo (YouTube) czy blogi. Dzięki temu docieramy do ponad 80% użytkowników sieci. Znowu wybieramy określone słowa kluczowe tak jak w przypadku kampanii w wyszukiwarce lub strony/ blogi/ filmy na YouTube na których chcielibyśmy aby wyświetlały się nasze reklamy, bo łączą się z zainteresowaniami naszych klientów. Możemy też wybrać obie te opcje, wtedy reklamy wyświetlą się jedynie w momencie w którym dane słowa znajdują się na stronie którą wybraliśmy.

Film na dole wyjaśni to szybciej i prościej.

Ranking reklamy

Pewnie zastanawiacie się gdzie wyświetli się wasza reklama, od czego to zależy? Warto na początku zwrócić uwagę, że płatna reklama AdWords nie ma żadnego przełożenia na wyniki wyświetlania strony tzw. organiczne i odwrotnie wysoki ranking strony np. jeśli Twoja strona wyświetla się wśród pierwszych 7 pozycji. Nie ma to wpływu na kosz reklamy Google AdWords. Tak więc od czego zależy, czy reklama wyświetli się na 1, 2 czy 3 miejscu góry, bądź boku strony?

Trzy czynniki mają na to wpływ:

  • Licytacja, to ile jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie
  • Jakość reklamy – składa się z kilku czynników, między innymi na ile reklama jest trafna i wartościowa dla jej odbiorców Wartościowa strona do której odnosi się reklama
    (o tym jak powinna wyglądać wartościowa strona przeczytacie tutaj)
  • Rozszerzenia i inne formaty reklamy – czy posiada dodatkowe informacje, kontakt, godziny otwarcia, dopasowanie do różnych nośników, czy reklama jest powiązana z treścią strony docelowej, zwiększają klikalność reklamy

Na tej podstawie algorytm Google oblicza na której pozycji wyświetli się Twoja reklama. Wcale nie jest powiedziane, że ten kto zapłaci najwięcej otrzyma pierwsze miejsce. Więcej na ten temat ponownie na filmie poniżej.

YouTube

Okazuje się, że opublikowane przez Budweisera reklama na 5 dni przed Super Bowl osiągnęła wynik ponad 18 milionów odsłon! Warto powiązać swoje reklamy z ważnym wydarzeniem, na którego temat użytkownicy będą w najbliższym czasie szukać informacji. Tak jest np. w przypadku rozgrywek sportowych, które generują zainteresowanie na długo przed nimi jak i po nich. Kiedy sam mecz piłki nożnej trwa 90 min zainteresowanie nim w sieci trwa o wiele dłużej. Warto wykorzystać ten fakt. Konsumenci szukają komentarzy, powtórek, analiz, wypowiedzi zawodników i trenerów. Możliwości są praktycznie nieograniczone. Warto o tym pamiętać i opublikować swój spot/baner na kilka dni wcześniej na przykładzie marki Budweiser.

Na co jeszcze powinniście zwrócić uwagę? YouTube to również reklama banerowa (sieć reklamowa o której wyżej), płatne standardowo jak reklama AdWords za kliknięcia (CPC) lub wyświetlenia (CPM) ale również filmy reklamowe, do czego gorąco zachęcam!

Filmy reklamowe tzw. TrueView In-Stream to przerywniki tego co aktualnie oglądamy, wyświetlają się przed, po lub w trakcie oglądanego przez potencjalnego klienta filmu. Co najciekawsze i najważniejsze zapłacisz za niego dopiero gdy użytkownik obejrzy 30 sek, cały jeśli Twój film jest krótszy niż 30 sek. Chyba nie muszę wam mówić ile można osiągnąć przez pierwsze 15 sek. całkowicie za darmo!

Remarketing

Przeglądając strony internetowe często możecie zaobserwować, że produkty których szukaliście „śledzą was” przez jakiś czas po innych stronach. Szukasz biletu lotniczego? Nie bądź zdziwony, że następnie Facebook będzie proponował Ci wynajem samochodu w miejscu do którego chcesz lecieć. To system naczyń połączonych. O ile tego typu reklamy mogą drażnić kiedy są niewłaściwie skonfigurowane, jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach. Po co wyświetlasz reklamy swoich produktów osobom które już je kupiły? Nie wyświetlaj reklam zegarków damskich osobom które interesowały się zegarkami męskimi. Wszystko to możemy skonfigurować. Ustalimy co, komu i jak długo wyświetlać. Chcesz wyświetlać reklamy osobom które odwiedziły Twoją stronę 3 miesiące temu? Może nie będzie to ta sama reklama którą wyświetlimy zeszłotygodniowym odwiedzającym? Wyświetlimy ją raz dziennie czy kilka? 3 razy w tygodniu, rzadziej częściej? Opcji konfiguracji jest dużo, dobierzemy coś odpowiedniego.

Google Maps

Wskazówki dojazdu dla osób w pobliżu to bardzo skuteczny sposób na pozyskanie klienta, miliony osób korzystają z map Google. Reklama ta to prosty sposób na to jak pomóc internautom dotrzeć do Twojej siedziby, łatwe wyszukiwanie i wskazówki dojazdu dla posiadaczy smartfonów za jednym dotknięciem palca. Chyba każdemu zdarzyło się szukać czegoś lokalnie, jesteśmy w nowym miejscu, szukamy kawiarni, kwiaciarni, restauracji, złapaliśmy gumę i szukamy wulkanizacji… Dlaczego Ci klienci mają pójść do konkurencji? Pamiętaj, że płacimy jedynie za kliknięcia, a te możemy dosyć wąsko ograniczyć, wyświetlimy reklamy osobom będącym jedynie w promieniu np. 5 km od naszej siedziby!

Którą reklamę mam wybrać?

Dużo tego prawda? Pewnie zastanawiasz się teraz od czego zacząć, która z tych opcji jest dla Ciebie najlepsza?
Tekst, wideo, czy reklama graficzna? Tylko sieć wyszukiwania, czy może sieć reklamowa? Obie? Nie ma jednej odpowiedzi, która byłaby odpowiednia dla wszystkich. Ustawień samej reklamy tekstowej jest multum.

Spokojnie po to jesteśmy my Marketing Solutions, skontaktuj się z nami, a dobierzemy coś odpowiedniego dla Twojego biznesu.

Sprawdź pozostałe usługi:

Social media – prowadzenie fanpage i działania reklamowe
Strony www – szybka i przejrzysta strona która skutecznie przedstawi Twoją ofertę
Konsultacje – zaopiniujemy Twoje przedsięwzięcie niezależnie od tego czy jest to kampania na Facebooku czy projekt nowej apliacji